Cuma, Kasım 17, 2006

KARİDES GÜVEÇ-PİLİÇ ANTILL- İNEGÖL KÖFTE

Öncelikle tüm dostlarım patates etkinliği için yaptıklarıma bırakmış olduğunuz güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Hafta içi bu kadar patates çeşidi yapmışken yanına da birer balık,tavuk veya etli bir tarif vereyim istedim belki hafta sonu bir mönü oluşturmak istersiniz;)

KARİDES GÜVEÇ
MALZEMELER: 1kg.Jumbo Karides
Haşlama suyun 3-4 çorba kaşığı sirke ve tuz.

Kekik,kırmızı pul biber,tuz,biberiye,köri
2-3 Domates
4-5 Sivri Biber
2-3 diş sarımsak
Soya sosu
Z.yağ
Mantar
Rendelenmiş Taze Kaşar Peynir

YAPILIŞI:Derin bir tencereye iyice yıkadığımız karideslerimizi yerleştiriyoruz.Sirke ve tuz ilavesini de yapıp kaynatıyoruz.

Suyunu süzdükten ve soğuduktan sonra karideslerimizi ayıklıyoruz.Karides ayıklamak aslında zor bir işlem değildir ama nedense hanımlar bu işi pek sevmezler;)Eğer bu iş beylere düşecekse onlar için şöyle bir fotoğrafladım karides soymanın aşamalarını;)

Karidesi haşlayıp ve soğuttuktan sonra önce kafa kısmını gövdeden ayırıyoruz.

Şimdi baş parmağımızla işaret parmağımız arasına tüm bacakları kıstırıp birkere de hepsini temizliyoruz.

Üst kabuklarının göbek kısmı bacaklarını temizlediğimiz yerden bir açılma olşuyor dış a doğru çekip kabuğunu çıkarıyoruz.

En son kuyruğunu da sıyırıp alıyoruz.Eğer karideslerim daha büyük olsalardı ızgara yapacaktım ızgara yaparken genelde kuyruk kısmını temizlemiyorum çünkü sunumu kuyruklu hali ile daha şık oluyor bu arada unutmadan sırt kısmında boynundan kuyruğuna kadar olan bölüme baktığınız da hafif bir karartı vardır onuda bıçağımızın ucu ile hafifçe kesip o kısmı çıkarıyoruz.

Eğer karidesimizi söğüş yemek isterseniz artık karidesimiz hazır demektir üzerine sızma zeytinyağ ve limon ilavesi ile servis tabağına alabilir üzerini de pul biberle süsleyebilirsiniz.
Ama biz güveç yapacağımız için biraz daha işlemimiz var;)Karideslerimizi bir güvece alıp yada benim gibi porsiyonluk hazırlamak isterseniz.(kaldı ki bu porsiyonlar bile çok büyük biz bu balık güveçleri yarım yarım paylaştık misafirlerimle)

Karideslerimizi toprak güvecimize sıralayıp üzerlerine çok hafif soya sosu döküyoruz.

Sivri biberlerimizi halka halka doğrayıp karideslerimizin üzerine alıyoruz onunda üzerine mantarlarımızı boyuna kesip üzerlerine diziyoruz,

Şimdi domateslerimizi küp küp doğrayıp güvecimize yerleştiriyoruz çok az kekik,çok az tuz,çok az biberiye ve köri ile süsleyip üzerlerine ince ince halka doğradığımız sarımsaklarımızı da ilave ediyoruz.

Son aşamada rende kaşarımızla kaplayıp üzerine kırmızı pul biber serpiyoruz.

180 derce fırında kaşar peynirler eriyip biraz da kızardıktan sonra sıcak servis yapabiliriz.

Sıra geldi sevgili blogcu arkadaşım Ümran'cığımın Piliç Antillerine yapmadan önce endişem vardı acaba hardal acılık verirmi diye ama çok lezzetli oldular ve çok beğenildi bu vesile ile sevgili Ümran'cığıma teşekkür ederim tekrar;)

ÜMRAN'CIĞIMIN PİLİÇ ANTILLERİ

MALZEMELER: Tavuk budu
3-4 yemek kasigi hardal
2-3 dis sarimsak
karabiber
kekik
tuz
az sivi yag
YAPILIŞI:Bir kasede hardal,ezilmiş sarımsak,karabiber,kekik,tuz iyice karıstırılır.Kıvamı yoğurt gibi olana kadar sivi yağ eklenerek karistirmaya devam edilir.

Tavukların üzerine bolca sos sürülür.Fırında kizarana kadar pisirilir.

Patatesli tariflerden Polonya usulü patates kızartmasının yanında çok güzel oldular;))

Veee sıra geldi İnegöl Köfteye bu tarifi yine çok sevdiğim bloglardan birinden aldım oldukça lezzetli oldular bu tarifte de karbonatın miktarı yaparken biraz fazla göründü gözüme ama ben yine de sevgili Evcini'nin vermiş olduğu tarifi eksiksiz uyguladım bana çok rahatsız edici gelmedi ama köfteden de anladığım pek söylenemez doğrusu;)Ama yine de yediğim birçok köfteden lezzetliydi tarifin için teşekkür ederim Sevgili arkadaşım Evcini;)

Hemen altına da annemin İnegöl tarifini yazacağım bu tarif de çok başarılıdır ama Evcini'nin tarifine göre daha zor bir tariftir;( hangisini uygulamak isterseniz seçenek size kalmış;))

EVCİNİ'NİN İNEGÖL KÖFTESİ

Sevgili Evcini'nin sitesinden değiştirmeden aldım ama onun köftelerini de görmenizi tavsiye ederim;))

MALZEMELER: 1 kg. dananın döşünden çekilmiş kıyma (içindeki yağ ve et oranı inegöl köfte için çok uygun olduğundan özellikle bu tip kıyma çektirin.)
Yarım su bardağı galeta unu (iyice ufalanmış bayat ekmek içi de olur.)
Yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı karbonat
1 yemek kaşığı limon suyu
2 adet orta boy soğan (rendelenmiş)
Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri (kaşar peyniri eklemeden de yapabilirsiniz ama eklerseniz gayet memnun kalacağınızı söyleyeyim.)

YAPILIŞI:1. Kıymaya galeta unu, su ve tuz ekleyin. Hepsini 10 dakika yoğurun. Kapaklı bir saklama kabı içinde 24 saat buzdolabında dinlendirin.
2. Ertesi gün sabahtan karbonatı ve limonu bir bardağın içinde karıştırın. Köpüren karışımı kıymanın üzerine dökün.
3. Soğanları rendeleyin ve köftelere katın. Bu aşamada isterseniz kaşar peynirini de ekleyin ve hepsini iyice yoğurun.
4. Kıymalardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Şekil verin. Saklama kabına dizip akşama kadar tekrar buzdolabında dinlendirin. Eğer köftelerin hepsini pişirmeyecekseniz, ayırdıklarınızı dinlendirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz.
5. Akşama kadar dinlenen köfteleri pişirmeden 10 dakika önce buzdolabından çıkartın. Biraz oda sıcaklığında bekleyen köfteler kendilerini bırakıp daha iyi pişermiş. Bir fırın tepsisine dizdiğiniz köfteleri önceden 200 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika kızartın ve sıcak sıcak servis yapın.
6. Köfteleri mangalda, elektrikli ızgarada ya da ızgara tavasında pişirebilirsiniz.
7. Yanına kimyon, kırmızı tozbiber, sumak, kekik gibi baharatlar ve biber turşusu, domates, piyaz ya da patates kızartması gibi güzellikleri eklemeyi unutmuyoruz tabii.

* Buzluktan çıkardığınız köfteleri çözdürmeden, hemen pişirin.

NOT:Ben inegöl köftelerimi yağsız tavada kızarttım,patatesi bu hafta fazla tükettiğim ve belirli bir müddet patates görmek istemediğim için yanında mantar kavurup,rokalı kıvırcık yeşil salata ile tükettim;)

ANNEM'İN İNEGÖL KÖFTESİ
1kg.dana kıyma(yarım bayat ekmekle kıyma birlikte çekilmeli)
400gr kaburga arası (işlem olarak çok az çekilmiş olmalı)
2soğan çok çok ince doğranacak rendelenmeyecek.
NOT:Kıyma,kaburga arası,ekmek,soğan kasabın makinasında çekilirse daha iyi olur.
Tüm malzeme robottan geçip saklama kabına alınıp üzerine 1 tatlı kaşığı karbonat serpilip 1 gece buzdolabında dinlendirilir, ertesi gün çok iyi yoğurulup şekil verilip ister tava,ızgara veya fırında pişirilir.Annemden ne zaman İnegöl Köftesi istesek yanında da mutlaka o meşhur piyazını da isteriz;)Canım annem hiç hayır demez;)İşte annemim enfes piyazı;)

AFİYET OLSUUUN.

TÜM DOSTLARIMA İYİ HAFTA SONLARI DİLİYORUM...

10 yorum:

ArMeda dedi ki...

Merhaba Zuhalcim hiç uğramıyor derken baktım ki o güzel mamalar yapmakla meşgulmüş.Bayılırım karides güveçe yemeyelide bayabir oldu ellerine sağlık hepsi harika görünüyor sevgiler canım..

Damak Tadı dedi ki...

Tatlım benim,
Yine çok güzel şeyler yapmışsın ellerine sağlık.Karidesler ahhh harika lezzet tam benlik canım,bizde uzun bir aradan beri yemedik inan.Hatırlattığın için çok mersi,tavuk ve köftelerinde ayrı bir lezzet olmuşlar.Ohhh ohhh maşaallah her şeylerden mevcut sende..Allah ağzının tadını bozmasın tatlım benim.

Harika ve neşeli bir hafta sonu seninle olsun.Daima mutlu kal,o güzel yüzün hep gülsün..SEVGİLERİMLE

Adsız dedi ki...

Ellerinize yüreğinize sağlık...Hızınıza yetişmek mümkün değil..MaşaAllah diyelim:)

Karidese eşim bayılıyor ama küçüklüğümden kalan bir antipati var sanırım.Rahmetli babacığım alır getirirdi annem yapsım diye.Ama haşlanırken çıkan o ağır koku etkilemiş beni çocuk halimle sanırım.eşime diyorum ''balıkçılarda yiyorsun ya bir de evde isteme nolurr''

Bu kokuyu engellemenin bir yolu varmı? Yada şimdiki modern karidesler yine aynı kokudalarmı haşlanırken :)

Selam ve sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Zuhal Hanım,

Annenizin ve sizin ellerinize sağlık. Her şey harika görünüyor. Kısa bir süre önce başladığınız yemek blogunda en sevilenler arasına girdiniz.

Ben annenizin piyaz tarifini mümkünse rica edebilir miyim?

İşlerinizde kolaylıklar ve başarılar dilerim.

Ceren

Adsız dedi ki...

mer haba zuhal hanım
ben sizi başladığınızdan beri takip ediyorum hergün başka sayfa görmek çok güzel bişey buna nasıl yetişiyosunuz kutlarım sizi ben de yemek yapmaya bayılıyorum herkese koaylıklar ve sağlıklar diliyorum

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Yorumlarınıza cevap vermediğimi daha yeni fark ettim öncelikle bu gecikmeden dolayı çok çok özür dilerim;((

MERHABA ARMEDA'CIĞIIIM,
Çok haklısın bu aralar yoğunluğum arttığı için bilgisayarın başında çok zaman geçiremiyorum maalesef;((ama en kısa zamanda ziyaretine geleceğim kimbilir ne güzel mamalar yapmışsındır.

CANIM GÜL'CÜĞÜÜÜM,
Karidesler gerçekten pek bir lezzetliydi;))Sana da yaparım arkadaşım yeterki sen iste çooook öptüm ben de sana iyi hafta sonları diliyorum;))

MERHABA SERİN MAVİ'CİĞİİM,
İltifatların için çok çok teşekkür ederim;))Veee karidesler haklısın çok ağır bir koku yayıyor ben bazen haşlama suyunu 1 adet soğanı kabuklarını soyduktan sonra bütün olarak koyuyorum nispeten daha az koku salıyor;)Evde yapılan herşeyin keyfi bir başka oluyor arada bir eşine yap sende;))

HOŞGELDİN CEREN'CİĞİİM,
Öncelikle iltifatların için çok çok teşekkür ederim çok mutlu oldum;))
Annemin piyazının orjinal bir tarifi yok ama galiba annemin elinden olunca bir başka oluyor;))Kuru fasulyeyi bir gece önceden ıslatıyor ertesi gün haşlıyor ama çok ezilmelerine müsade etmeden daha sonra limon,sirke,tuz ve zeytinyağ karıştırıp üzerine gezdiriyor bazen yeşil bazen siyah zeytinle süslüyor ve tabii haşlanmış yumurta yapmayıda unutmuyor üstlerine;))

MERHABA İSMİNİ EKLEMEYİ UNUTMUŞ OLAN ARKADAŞIM;)
Öncelikle yakın takibin için çok çok teşekkür ederim ama sesinizi duymak güzel oluyor;))arada ses verin olurmu;))Bazen zor oluyor ama yetişmeye çalışıyorum;))Mutfakta olmak ve birşeyler üretiyor olmak gerçekten çok güzel;)Her zaman beklerim;))

TÜM DOSTLARIM SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

Zuhal hanim tarif evcininin tarifi ile birebir ayni kafam takildi kim kimden aldi?

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Merhaba İsmini eklemeyi unutmuş arkadaşım,
İnegölKöfte Evcinine ait bir köfte eğer başlığını ve hemen altında ki yazıyı okumuş olsydınız sanırım aklınıza takılmazdı çünkü başlığında da belirttiğim gibi Evcini İnegöl köfte;)
SEVGİYLE KALIN...

ceylan dedi ki...

slm zuhal ablacım yemeklerın super görnyor inegöl köfteyi bugun deneyecegm tarflrn için tesekkur ederm insallah bı gun malatyaya yolun duser ve tanısrz kendinize cok ıyı bakın gorusrz

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

karidesler enfes olmuş.....sitenizi inceledim ve çok begendim...elerinize ve emeğinize sağlık...