Çarşamba, Mart 25, 2009

SAĞLIKLI PATATES KIZARTMASI MI?? KOMİK OLMAZ ÖYLE ŞEEEYYY:((AMAAAAA OLUYORMUUUŞŞŞ:)))

Sağlıklı yaşamayı kim istemez??

İnanıyorum ki istisnasız hepimiz isteriz:))

Eee insanoğluyuz isteriz istemesine de ne kadar sağlıklı yaşamak için mücadele veririz o da ayrı konu:((

Tabiki sağlıklı yaşam için bir çok formül var ama biz yemek bloğu olduğumuza göre mutfakla ilgili olan kısmı bize en uygun olanı:)

Şimdiye kadar diyet tarifler de ekleyin bloğunuza diyen bir çok kişi oldu belki haklılardı ancak verdiğim cvp hep aynıydı size uygun olan tarifleri z.yağ ile denerseniz belki bir nebze olsun faydası olur:))
Cvp beni bile tatmin etmezken sanırım bana bu öneriyi getirenleri de şimdiye kadar hiç tatmin etmemiştir.

Şimdiiii diyette olanlar,çocukları olanlar,ileri yaştakiler,gençler kısacası sağlıklı yaşamak isteyen herkes bu yazıyı okumalı:)))

Mutfaklarımızın dostu Tefal 1kaşık zeytin yağ ile ne kadar patates kızartabilirsiniz?
sorusuna bizlere sadece 1 kaşık zeytinyağ ile 1kg patatesi sağlıkla kızartabilirsiniz cevabını verdi::))

Geçtiğimiz günlerde Tefal ActiFry Ürün Müdürü Sevgili Zümrüt TAMER hnm.dan bir mail geldi yeni ürünlerini tanıtım amacı ile bir aktivite düzenleyeceklerini ve katılıp katılamayacağımı sordular.Elbetteki cevabım memnuniyetle katılırım oldu:)

Ancak 1-2 kez büyük alışveriş merkezlerinde tanıtım amacı ile bu üründe patates kızartmaya çalıştıklarını görmüştüm fakat o kadar çok tadabilmek için talep vardı ki o patatesler yenebilmişmidir bilemiyorum:))en azından ben cesaret edip o kalabalığa yaklaşamamıştım:)
Ama açıkcası aklıma da hiç yatmamıştı nasılsa benim sağlıklı patates yeme formülüm vardı:)1kaşık zeytin yağ ile bol patates harmanlanır ve baharatlarla lezzetlendirilip fırına atılııııırrr:)))

Meğer öyle değilmiş ben kendimi kandırıyormuşum sağlıklı olmasına sağlıklıymış benim formülüm ancak gelgelelim ben patateses kızartmasının tadını unutmuşum:(Ta ki geçtiğimiz Cumartesi günü ActiFry'la tanışana dek kendimi oyalıyormuşum fırındaki patatesle:)

Gelelim Cumartesi günü neler yaşadığımıza :))
Mutfak Sanatları Atölyesi’nden içeri adım atar atmaz çok sıcak bir karşılama komitesi Tefal Ürün Müdürü çok zarif bir hnm olan Zümrüt Tamer hnm. ve güleryüzlü yardımcıları ile karşılandık:)Hoşbeş sohbet derken kenara bir çekildiler kiiii

Eyvaaaahhhh yine mi biz yemek yapacağız bu nasıl tanıtım:(((Siz yapsaydınız da biz yeseydik olmazmıydı:((şöyle Cumartesi gününün keyfini çıkartsaydık birileri hazır bizi düşünmüşken yemek hazır hazır önümüze gelseydiiii:((
Ne yapalım başa gelen çekilir dedik:))ve bizim için özenle hazırlanan tezgahlarımızın başına geçtiikk eh anlaşılan kurtuluş yok:))Allahdan bu işi seviyoruz:))



Davet edilen diğer blog arkadaşlarım sevgili Sweetkitchen,MissÇilek,Devletsah,Zeytinağacı,Hünerli Bayanlar,Mutfak Sırları,Yemekbahane,Mutfak Meleği,Benim Mutfağım,Ordan burdan Hayattan,Burçin'in Denemeleri,Kakaolu Pasta,İlker'in Mutfağı,Mutfak Atölyem ve Kakao Bulutları ile tanışıp ayak üstü sohbet ettik.Bu kadar maharetli hanım bir araya gelirde oturup sohbet edermi??:))tabiki ayakta olacağız:)))
Önlüklerimizi taktık ancak herkes de ilginç bir ifade -inanasım yok ama görelim nasıl kızaracak patatesler ifadesi:)))



Önlükler takıldığına göre artık iş başı yapabiliriz:)
ActiFry Ürün müdürü sevgili Zümrüt hnm çok kısa bir tanıtım yapıp nasıl kulanacağımız hakkında bizleri bilgilendirdi.Kısa bir konuşmaydı çünkü tezgahlarda mucizeyi yaratan ActiFry'ın kullanımı çok pratik di:))



Bu küçük sağlık küpünün hemen hemen tüm parçaları ki bu da ana gövde,tutacak ve kapakdan oluşan üçlü çıkabilir parçaların bulaşık makinasında rahatlıkla yıkanabiliyor olması,ActiFryın bir zaman programı haricinde ısı ayarının olmayışı,rahatlıkla içinde metal aparat kullanılabileceği asla çizikler oluşmayacağını ( çizikler oluşmasada ben yine de elektrikli aletlerde tahta yada slikon kaşık kullanma taraftarıyım) ve istediğiniz anda kapağını açıp kontrol edebilme özelliğinin olduğunu söyledikten sonra bizi Şefimiz Mehmet Beyle tanıştırdı.



Sempatik ve güleryüzlü Şefimiz Mehmet beyde o gün için bizlere yaptıracağı mönüyü saydıkdan sonra keyifli yemek yapımı aşamasına geçtik:)
Önce taze kekikle tatlandırdığımız patateslerimizi kızarttık.




Altın sarısı görünümünde ve sadece 1 kaşık yağ ile inanılmaz lezzetli bir o kadar da sağlıklı patates kızartmalarımız olmuştu:))
Daha sonra mönümüzde yer alan Kuzu etli Çoban Kavurmayı yapmaya başladık.Tamam patates başarılıydı ancak et konusunda ki endişelerim açıkcası devam ediyordu bakalım nasıl olacak.Sivri biberlerimizi ve domateslerimizi küp küp yaptık ActiFry'a aktardık,baharatlarla lezzetlendirdik etlerimizi de ilave edip başladık kızartmaya.
İlginç mutfağı kaplayan yoğun bir koku yok,duman yok anladık ki bu küçük sağlık küpünün başka bir mahareti de bu özellikleri küçücük bünyesinde barındırıyor olmasıymış:)



Etlerimiz pişerken boş durmadık elbet:)Bir yandan da güle oynaya sohbet ede ede
Keçipeynir ve dereotlu muska böreklerimizi sardık hatta sarmakla kalmayıp onları birazda difrizde dinlendirdik meğer başka bir özelliği de ActiFry'ın hafif difrizde bekletilen yiyeceklerin (sadece 10-15 dakika kadar)çok daha başarılı pişirdiği ve içine pişirilmek üzere konulan gıdaların dağılmadan pişirebildiğini öğrendik:)



Enfes Çoban kavurmalarımızı dürüm yapıp,çıtır çıtır çok lezzetli ve yine sadece yarım kaşık yağ ile kızarttığımız sağlıklı böreklerimizi yerken diğer yandan tamam yeter bu kadar sağlık dedik ve başladık kabak tatlısını yapmaya:))
Meğer bu tarif de fazla kalori içermeden ve sağlıklı pişme usulüne sahipmiş:)
Çok az toz şeker ve pekmezle lezzetlendirip bir güzel pişirdiiikk:))



Aynı tezgahı paylaştığım ve anlattığım bu lezzetli ve sağlıklı yemekleri el birliği ile yaptığım tanışmaktan da son derece mutlu olduğum sevgili Sweet Kitchen(Begüm'cüğüm)ile de hatıra fotorafımızı çektirdik:))



Bakmayın o kadar uzun uzun anlattığıma hani bazı tarifler vardır ya yazarken ve okurken gözümüzde büyütürüz ama yapmaya kalktığımızda o kadar da meşekatli bir tarif olmadığını görürüz işte bizim cumartesi günü ActiFry'la tanışmamız yazarken uzun oldu ama paylaşırken inanın keyifli olan 3 saati nasıl o kadar çabuk geçirdik hiçbirimiz anlayamadık doğrusu:))

Şimdi sıra sizlerin ActiFry maceralarında:))

Biliyorum bir çoğunuz benim gibi 1 kaşık zeytin yağ ile 1kg. patates kızartması olurmu diye ön yargılı olabilirsiniz ama oluyormuuuuşşş .

Unutmayalım ki sağlıklı yaşam önce mutfaklarımızda başlıyor ve damak lezzetlerimizden ödün vermeden rahatlıkla kullanabileceğiniz bir ürün ActiFry.

İnanıyorum ki aklınızdan çok pahallı bir ürün diye geçirenleriniz de oluyor.
Evet ucuz değil ancak unutmayın ki sağlığımızdan pahallı da değil.
Önermesi bizden uygulaması sizden:))


KENDİ TARİFİNİ KENDİN YARAT:))
NE VARSA SENDE VAR TEFAL:))

16 yorum:

KİZHATCE dedi ki...

sizi yeniden aramızda görmek çok güzel Zuhal hanım:)lütfen çok ara vrmeyin ,özletmeyin....sevgiler....

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Zuhal hn sizinle de tanışmak Tefalle tanışmak kadar güzeldi.sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben de buradaki bir bayinin tanıtımda patates kızartmalarının tadına bakmıştım. Ve sonrasında evde mutlaka olmalı diye edindim.

Sevgiler,
Evren

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

merhaba zuhal hanım... ben daha yeniyim bu işte......şu tefalciler bizim buralarada gelse hani...biz böyle şeylerden hep mahrum kalıyoruz... ne varsa şu istanbulda... sanki bizim böyle organizasyonlara katılmaya hakkımız yokmu? hadi bakalım...sizden haber bekliyorum... şu tefalcilerin kulağına bir fısıldayıverin...
kolay gelsin... ben sizi izlemeye devam edicem...

zarpandit dedi ki...

ta ta taa ben cıkmamısım ya fotografta :( neyse olsun tanıstık ya önemli olan bu :))

Adsız dedi ki...

Bayi tanıtımlarında verilen patates kızartması hazır dondurulmuş patateslerden oluyor. Ve bunların da daha bir ayrı lezzeti oluyor.Actifry da bu patatesleri pişirip de önünüze koyduklarında ah ne güzelmiş diyorsunuz. Ve alıyorsunuz bir tane eve.. aynı bizim yaptığımız gibi :)

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Sevgili FB,
Bizler dondurulmuş patatesle taze patates arasındaki farkı anlayabilecek hanımlarız merak etmeyin ve endişelenmeyin:))
Kaldı ki o gün sadece patates değil et,börek ve tatlı da yaptık hepsi birbirinden mükemmel ve sağlıklıydılar:)
Yakında bu ürünlerle pişirilebilen yemek tariflerini de vereceğiz sanırım henüz Actifry la tanışmadınız:))
SEVGİYLE KALIN...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zuhal'cim Dünya Tiyatro Günün kutlu olsun.Berlinden sevgiler

Adsız dedi ki...

Actifry ile henüz tam ısınamadık birbirimize... Olay şöyle gelişti..Tefal bayisine aslında düdüklü tencere bakmak için girdim, eşim ve çocuklar ise dükkanın dışındaydılar. O sırada satıcı bey, patates ikram etmek için beyimi çağırmış, kızımda acıktım diyip duruyordu haklı olarak zira bayağı gezmiş ve acıkmıştık. Ben tencere bakarken onlarda patates yemeye başladılar.tezgahtarda bir taraftan eşime ürünü tanıtmaya devam ederken bir yandan da patates yemelerini söyleyip duruyor.benim işim bitti yanlarına gittim, actifry da pişmiş patateslerin tadına baktım, ve çok değişik ve güzel geldi.hiç evde yaptıklarım gibi değil, değişik bir aroması var sanki, görünüşte normaller ama, herhalde makineden öyle oldu diye geldi aklıma, [ah ne safım:) ].. (en son dondurulmuş patatesi 8 sene önce yemiştim unutmuşum tadını herhalde), bir yandan da açlığın verdiği o "bunu almalısın" sesine kulak verdik. sandık ki tüm patatesler- orada yediğimiz gibi olacak.. Asıl önemli nokta, satıcıya 3 kez bu patatesleri nasıl doğradınız ne güzel doğramışsınız,bişeyde beklettiniz mi gibi sorular sordum ama kaçamak cevap veriyordu hep.. neyse, karnımız doydu:P ürünü de aldık çıktık dükkandan, birşey unutmuşuz, eşim geri gitti dükkana, o sırada dondurulmuş patates torbasından actifrya patates boşalttığını görmüş..işte o zaman agh dedim tabii ya.. bu patatesler onun icin farklıydı!! Benimki biraz satıcı tarafından kandırılmış/aldatılmış/yanıltılmış olmanın verdiği bir burukluk, yoksa ürün iyidir- tanışacağız, seveceğiz birbirimizi inşallah. eh o kadar para verdik sevelim di mi :)

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

SEVGİLİ FB,
İnanın lezzet farkı olmuyor evt muhakkak tanıtım için dondurulmuş ürünler kullanılıyordur ancak bizler o günkü aktivitemizde asla dondurulmuş bir ürün kullanmadık ancak size şöyle bir ipucu verebilirim ki bizlere dağıtılan patatesler yarım saat kadar sütte dinlendirilmişlerdi.Sütte dinlendirme işlemi hem patatesleri beyaz kalmasını sağlıyor hemde nişastasını verdiği için pişme esnasında daha da lezzetlendiriyor.Bu tip pişirme püf noktalarını artık actifrylarımızı kullanıp değişik tarifler elde ettikçe sizleri bilgilendireceğimizi de bilmenizi isterim:)
Bir de dediğim usulde yaparsanız lütfen sonucunu da bizimle paylaşın olurmu?:)
SEVGİYLE KALIN...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba Zuhal Hanım. Sizi çok kıskandım açıkçası. Ben de sizlerle tanışıp bu etkinlikler içinde olmak isterdim. Katılanların arkadaşların çoğunu takip ediyorum zaten. Hepinizin orda olduğunu görünce kıskandım işte:) Nasıl bir araya geldiğinizi merak ettim. Yani davet ederken belli bir kritere mi sahip olmak gerekirmiş. Sibel arkadaşımla kurmuş olduğumuz bloğumuzda daha çok yeni ve acemiyiz zaten. Açıkçası çok merak ettik. Sevgiler...

Sevil dedi ki...

Zuhal Hanımm size bayılıyorum yaa.hem yemekler hem tiyatro harika:)
bu arada actifry almayı düşünüyorum umarım ben alana kadar ucuzlar biraz:)

Unknown dedi ki...

zuhal hanim size cok tesekkür ederiz, bu ürünü almayi cok istiyordum, gecenlerde arkadasim forumda baslik acinca ve kullananlardan nasil bir ürün oldugunu ögrenmek isteyince arastirmaya basladik..

sizin sayenizde ne kadar becerikli oldugunuda görmüs olduk..