Çarşamba, Ağustos 16, 2006

BALLI İRMİK TATLISI



BALLI İRMİK TATLISI

Son derece kolay ve hafif bir tarif vereyim istedim şansa bugün aklıma ballı irmik tatlısı geldi.Aslında çoğunuzun bildiği ve blog sahiplerinin de dönem dönem yaptığı bu tatlıyı ben bir iki değişiklikle yapıyorum;paylaşayım istedim.

MALZEMELER: 1kg Süt
6 yemek kaşığı irmik
6 " " tozşeker
2 " " bal
1 adet limonun kabuğu(rendelenmiş)
1 paket vanilya

Tüm malzemeyi muhallebi pişirir gibi pişirip suyla çalkaladığınız kalıplara aktarıp oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabında servis zamanına kadar bekletiyorsunuz.

Dilerseniz ÇİLEK SOS'la servis yapabilirsiniz.Ben mide rahatsılığımdan dolayı çiğ meyva tüketemediğim için sos yapmadım ama sizler için tarifini veriyorum.

ÇİLEK SOS

MALZEMELER:250gr çilek
2 yemek kaşığı toz şeker
1 limon suyu

Tüm malzemeyi rondo dan geçiriyoruz işte sosumuz hazır.
Kulakların çınlasın sevgili Candan'cığım kızcağıza defalarca tel. açıp -pişirmiyorduk değilmi Candan'cığım çiğden yapıyorduk? diye her yaptığım da tel. açıp soruyorum.A benim akıllı kafam(lafın aslı böyle değilde sizin karşınızda rencide olmayayım diye söylemiyorum;))madem tarifi defterine yazıyorsun birde not düşsene pişiyo mu pişmiyo mu diye ama ben yemiyorum ya önemi yok -eee herkes kendine müslüman diye buna denir;)
Dilerseniz de kırılmış ceviz ve benim yaptığım gibi tarçın serperekte servis yapabilirsiniz.Bu arada sevgili arkadaşım Candan'cığım kahve fincanlarında buzdolabında saklayıp servis zamanı tabağa ters çevirip üzerine da çilek sosu ve 1 top dondurma ile şıklık yapıyor.Ama ben hala büyüyemediğimden Disney Land kalıplarımda yapıyorum;)

AFİYET OLSUN.

15 yorum:

Kübra dedi ki...

Sevgili Zuhal
Sitenize bu sabah rastladım ve çok sevindim, kolay gelsin. Bende Sevgili Burcu'nun sitesinin sıkı takipcilerindenim gönül birebir tanışmayı çok isterdi, 2-3 senedir böyle siteleri takip ede ede bende nacizane bir günlük yaptım, sizler kadar profesyonel değilim ama bende kendimce birşeyler yapıyorum. Herneyse aramıza hoşgeldiniz, bilgilerinizden faydalanmak için sabırsızlanıyorum.
Sağlık ve sevgi ile
Kübra

Adsız dedi ki...

Boşver Zuhalcim,çocuk kalalım biz.Gerçi yine büyümek derdi var ama!!Laf aramızda ben bayıldım sunumuna.Bende de 3 küçük canavar var ya,büyüyemiyorum neyse ki:))Genç tutuyorlar insanı.Öptüm.

Unknown dedi ki...

Merhaba Zuhal Hanım,
Ben sadece bal koymadan aynı tarifi yapmıştım tadı çok güzel oluyor eminim ballıda çok nefistir.Dolaptan soğuyup çıkınca yememek imkansız oluyor. Bakın şimdi canım istedi:)Bugün yaparım belki. sevgiler
Derya.

Burcu ÜNAL dedi ki...

zuhalcim merhaba,

maaşallah hızına yetişemiyoruz :) harika gidiyorsun, tarifler süper..birde sana güzel bir profesyonel digital kamera aldığımızda herşeyin dörtdörtlük olacak..

yarın sabah kahvaltıya bekliyorum.. bugün hastaneye muayeneye gidiyoruz, çok heyecanlıyım..seni akşam ararım..

Arzucum merhaba,
seninle artık burada da buluşuyoruz ne güzel :)

çok öpüyorum,

sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

merhaba zuhal hanım,
heyecanla okuyorum,izliyorum tarifleri.bu kadar güsel sunum,değşik tarifler ellerinize sağlık. ama ya kılolar,arada olsa da diyet tarifler görebilirmiyiz buralarda.bılhassa sıvı tatlandırıcılı sütlü tatlılar.sıvı miktarı ne olmalı.şimdiden tşk.ederım.sağlıkla kalın.

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

MERHABA KÜBRACIIIM;
Hoşgeldin siteyi keşfetmiş olmana çok sevindim ben sizin sitelerinizi bazen sesli bazen sessiz ama her zaman zevkle takip ediyorum onun için de sizleri pek çoğunu zaten tanıyorum;))Bu arada kimse profesyonel değil zaten bu işte. Bazen bir kitap,bazen bir dost tarifi,biraz damak tadı derken hepimiz iyi kötü birşeyler yapıyoruz işte.Asla profesyonel değilim ben de, sadece yemek yapmak ve mutfağım da olmak benim için reabilitasyon.Bende zaman zaman sizlerden çoook şey öğrendim ve öğrenmeye de zevkle devam edeceğim.Demem şudur ki herşey paylaştıkça çoğalıyor ve güzelleşip yerini buluyor.TÜM DOSTLAR İYİ Kİ VARSINIZ;))

MERHABA ARZU'CUĞUM
Ben büyümek istemiyorum;((( .Zaten kimse içindeki çocuğu kaybetmemeli o zaman yaşamın bir çok güzelliğini kaçırmış oluruz diye düşünüyorum ben 70 yaşına da gelsem 7yaşındaki çocuğu hep içim de barındıracağıma inanıyorum.Bu arada seni tebrik ederim 3 çocukla baş edebilmek kolay olmasa gerek;))

MERHABA DERYA'CIĞIIIM
Bende daha önce bal kullanmıyordum ama sevgili arkadaşım Candan'cığım da yediğimden beri sürekli ilave ediyorum değişik hoş bir rehası oluyor bu sıcaklarda en hafif tatlılardan biri olduğunu düşünüyorum ballısını denediğinde görüşünü belirtebilirsen sevinirim;)


CANIIIM HOŞGELDİN BURCU'CUĞUM
Eveet haklısın en kısa zamanda bir fotoğraf makinası almam lazım;((Hiçbir fotoğrafım istediğim netlikte değil maalesef;(Güzel sözlerin için de teşekkür ederim sizlere yetişebilmek için elimden geleni yapıyorum.
Dr.dan da güzel haberlerin gelmesini bende dört gözle bekleyeceğim yarın sabah ta arkadaşımın doğumu var ordan sana geçebilirim akşam konuşuruz;)Öpüyorum.

SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

zuhal hanımcığım ben seni çook seviyorumm iyiki varsın

Adsız dedi ki...

sevgili zuhal hanım

Adsız dedi ki...

bütün tariflerin harika pastalarını zaten çok güzel bulurum yüreği güzel insanların yaptıklarıda güzel oluyor sanırım ellerine sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal,
Hızına yetişemez olduk.)) İnan siten bir harika canım.İrmik tatlın çok şirin gözüküyor,şimdi yaramaz bir çocuk olmak geldi aklıma,nedeni şekiller bende çağrışım yaptı.))

ellerine sağlık,

sevgiler

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

BESTECİĞİİM;
Çok sağol hayatım insanlar birbirlerinin aynasıdır demek ki senin yüreğinde güzel ki karşındakini de öyle görüyorsun;)Burdan deneyeceğin tariflerin yorumlarını bekliyorum afiyet olsun.

SEVGİLİ DAMAK TADI
Sizlere yetişebilmek içindir bu gayretim bir de ilk heves olmasını da katkısı da olabilir;)Bende içimdeki çocuğu hiiiç kaybetmedim kaybetmeyeceğim de...

SEVGİYLE KALIN...

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

HOŞGELDİNİZ EMEKLİ ABLAAAM(?);)
Siteyi beğenmiş olmanıza ayrıca söylemiş olduğunuz güzel sözlerinize de çok mutlu oldum.Haklısınız kilolarımızla sanırım hepimizin şu yada bu şekilde epey derdi var ama ben yapmayı çok sevdiğim için yine de dayanamayıp yapıyorum;(Mutfağımda değişik birşeylerle uğraşmaktan çok keyif alıyorum.Size de söz ilk fırsatta değişik diyet tarifleri gelecek;)
Keşke bir de isminizi lütfetmiş olsaydınız size hitap şeklim kolaylaşmış olurdu;)

SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

Zuhal hanım siteniz hayırlı olsun.O güzelim pastalarınızın takipçisiydim.Umarım burada tariflerinide bizlerle paylaşırsınız.Burcunun sitesi "pastacı"nın da devamlı takipçilerindenim.Site açtığınızıda oradan öğrendim zaten.
Güzelliklerle dolu tariflerde ve paylaşımlarda buluşmak üzere....Bilgi ve becerilerinizden faydalanmak için bende sabırsızlanıyorum.Ballı irmik tatlısının çıktısını aldım.Bu tarifi birde ballı deneyeyim bakalım.Lafı çok uzattım kusura bakmayın.
Tekrar ellerinize ve yüreğinize sağlık.

Zeynep (Eslemnur:))

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

HOŞGELDİN ZEYNEPCİĞİİİM;
Güzel dileğin ve beni mutlu eden sözlerin için teşekkür ederim.Pastacı'yı hangimiz yakın takibe almadık ki;))Yaptığı mamalar hem göze hem mideye afiyet;))Yakında pasta tariflerim de gelecek ama önce havaların serinlemesini bekliyorum açıkcası;)Mutfakta hadi bir şekilde oyalansam da sonra çevrede birlikte paylaşacağım kimseyi bulamıyorum doğrusu;)malum sıcaklarda ağır şeyler pek tüketilmiyor.
Ballı irmik tatlısına gelince hem çok hafif bir tatlı hem de yapımı çok kolay gönül rahatlığı ile deneyebilirsin.

SEVGİYLE KAL...

Adsız dedi ki...

sitenize bügün girdim sizi oktay usta nın programında izlemiştim sitenizede girince size hayran olmamak mümkün değil bundan sonra sıkı takipçinizim bilgilerinizden faydalanıcama emin olabilrsiniz
sevgiyle kalın ümmühan