Perşembe, Ekim 12, 2006

HAMSİ YİNE KAÇMIŞ;(( BEN KOVALADIM YAKALADIM PİLAV YAPTIM ;)))SİZE RASTGELEEEE;)))

Geçen gün arkadaşımın ofisinde sohbet ederken -Hadi dedi mamaları hep ekrandan görür olduk artık bize de birşeyler yapıp getirirsin iftara;))
-oluuur dedim daha öncede balıklardan bahsetmiştik istermisiniz size hamsili pilav yapayım.
-ooohhh istemez olurmuyuz tabii isteriz ama çok yap burda balığın kokusunu alan gelir;)
-Tamam,dedim Çarşamba günü hamsili pilav yapıp getireceğim yanında salata da getiririm siz tabağınızı çanağınızı hazırlayın;)
-Ehh yapmışken tatlı da yaparsın artık dedi;))
Başa gelen çekilir;)-tamam dedim tatlı da yaparım.
Salı günü carrefour'a ordan da metro'ya gittim ama hiç aklıma gelmedi balığı bir gün önceden almak nasıl olsa mevsimi de geldi her aradığımda da şimdiye kadar buldum nerden bileyim başıma gelecekleri;(Alışverişten döndüm hadi dedim geceden hem tatlıyı hemde pilavını hazırlayayım ertesi gün de balığımı alıp temizler dizer fırınlar götürürüm.Sabah evdeki işlerimi tamamladım salına salına balıkçıma gittim
-yok abla hamsi, demez mi;((Neyse aşağıda bir balıkçı daha var ona da sorayım dedim O da -yok abla hamsi palamut vereyim ben sana;((İstemem dedim tabii neyse bir de sahilde şansımı deneyeyim dedim
-ablacığım palamut veya çipura veryimmi yerine dedi
-yok dedim istemem neyse bir de epey yukarda bir balıkçı var birde ona sorayım bari dedim tekrar atladım arabaya doğru yukardaki balıkçıya
-hamsin var mı?dedim
-abla hamsi kaçtı büyük balık var istersen palamut vereyim demezmi orası da
-yok dedim istemem;((Arkadaşımı aradım
-yok hiçbir yerde hamsi yok pilavım salatam tatlım herşeyim hazır ama balık yok dedim;((
-Dur dedi bizim burda da bir balıkçı var ben de ona sorayım dedi saat bu arada 15.30 olmuştu iftara az bir zaman kalmış ben hala balığı bulamamıştım;(Arkadaşım bir beş dak. sonra aradı
-BULDUUUM dedi;))
Altın bulmuş gibi sevindim vallahi;))Tamam geliyorum dedim gittim balığı aldım doğru eve ve tabii hemen mutfağa neyse ki herşey yolunda gitti de tam iftar saatinde orda olabildim herkes çok beğendiğini dile getirince derin bir ohhhh çektim doğrusu;))
İşte hamsi kaçtı ben kovaladım o kaçtı ben koştum köşeye sıkışan hamsi ile de bir güzel pilav yaptım tarifi de sizlerle bir güzel paylaşayım istedim;)))


HAMSİLİ PİLAV
MALZEMELER: 2kg. iri hamsi(ben büyük borcamda yaptım ama aşağı yukarı 200gr daha lazımdı biraz eksik oldu pişince açılma yaptı eğer sizde benim gibi büyük borcamda yapacaksanız 2kg. 200gr. kadar olsun,eğer daha küçük bir borcam da yapacaksanız o zaman da 1kg 250gr iri hamsi almalısınız,pilavını da 1,5 bardaktan yapmanız iyi olacaktır.)
3 su bardağı pilavlık baldo pirinç
4,5 su bardağı su
6-7 adet soğan
10 adet küp şeker
1/2 su bardağı minik kuş üzümü
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çaybardağı kuru nane(herzaman ki gibi bir bardak suyun için de dinlendirilmiş kumunu dökmesi sağlanmış olmalı)
1,5 veya 2 yemek kaşığı dolma baharı
2 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı karabiber
1/2 su bardağı sıvı yağ
YAPILIŞI:Büyük boy pilav tenceresine küp küp yemeklik soğanımızı doğruyoruz ,sıvı yağımızı da ilave edip kavuruyoruz.Pembeleşince iyice yıkadığımız ve süzdüğümüz pirincimizi de tenceremize alıp 2-3 dakikada pirinçle kavurma işlemini yapıyoruz. Şimdi suyumuzun 3 bardağını ekliyoruz,şekerimizi,yıkanmış kuş üzümlerini ve tuzumuzu da tenceremize alıp kapağını kapatıyoruz önce harlı ateşte fokurdamaya başladığında ise kısık ateşe alıp aynı pilav yapar gibi kapağını hiç açmadan suyunu çekip pişene kadar bekliyoruz.

Pilavımız piştikten sonra yıkadığımız kuru nanemizi,dolma baharımızı,karabiberimizi ve tarçınımızı da ekleyip iyice karıştırıyoruz üzerine de 2-3 kat kağıt havlu koyup kapağını kapatıyoruz pilavımızı bir kenara alıyoruz.

Diğer tarafta hamsilerimizin kılçıklarını ve içini temizleyip bir güzel yıkıyoruz biraz tuz koyup karıştırıyoruz.Büyük boy Borcamımızın tabanını ve kenarlarını çok az sıvı yağ ile yağlıyoruz ve hamsilerin sırtları dış yüzeye içleri de size bakacak gibi ve hiç ara bırakmadan iyice birbirlerine bitişik şekilde diziyoruz.

Tabanı bu şekilde dizdikten sonra sıra kenarlarını dizmeye geliyor kenarlarına da yine hamsinin sırtı dış yüzeye bakacak şekilde bitişik nizam ve kuyrukları dışarı sarkacak gibi diziyoruz.

Artık pilavımızla hamsilerimizi buluşturmamızın zamanı geldiiii;)))Ancak bir iki hatırlatma yapmak istiyorum (Pilavınızı benim gibi geceden yapıp soğuduktan sonra buzdolabınız da muhafaza edebilirsiniz yada hamsiyle kapladıktan sonra bile pişirmeden 1 gece buzdolabınız da bekleyebilir ve ertesi gün suyunu koyup fırınlayabilirsiniz.)Eveeet ne demiştik bu aşamada pilavımızı hamsilerimizin üzerine alıyoruz.

Pilavımızın üzerini kaşığımızın tersi ile çok sıkıştırıp ezmeden düzlüyoruz ve kuyrukları aşağı bakan hamsileri tabağın içine doğru ama kaydırmadan yavaşça çeviriyoruz.

Boşta kalan yerleri doldurarak hamsinin sırtı bu sefer size bakacak şekilde yine sıkışık nizam diziyoruz.Bayağı bir sıkışık dizmenizde fayda var çünkü piştikçe aralar oluşuyor eğer bol ve sıkış sıkış dizerseniz bu aralar piştiğinde oluşmaz ve pilav içinden görünmez yazımın başında da dediğim gibi benim hamsim biraz az geldi bir avuçluk hamsi ilavesi daha olsa idi söylediğim ve gördüğünüz boşluk oluşmazdı.

1 limonu da üzerine halka halka kesip yerleştiriyoruz.Üzerine kalan 1,5 bardak suyumuzu da ilave ediyoruz.

Önceden ısıttığımız 180 derece fırınımızda 1 saat 15dak.kadar üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Yanına da bir güzel kıvırcık salata ,bol rokalı bol limonlu yemede yanında yat;)))
Tatlı olarak da şekerpare yaptım ama şeker paremin tarifini etkinliğe sakladığım için daha sonra vereceğim;))

AFİYET OLSUUUN.

20 yorum:

umran dedi ki...

OFF goruntu super.Nede cok ozledim hamsiyi.Amerikada niye hamsi yok ki.Elleriniz dert gormesin,sevgiyle kalin.
ziyaretinizle beni inan cok mutlu ettiniz ,tesekkurler.

Adsız dedi ki...

Amanda aman derler böylesine:))) Yine hamsi düşürdünüz aklıma sevgili Zuhal.. Damak tadımızın yakın olması da beni sizin tariflerinize daha fazla çekiyor, tam sevdiğim gibi hazırlamışsınız hamsili pilavı.. Eminim lezzetide görüntüsüyle eşdeğerdir.. Ben hamsili pilav yaparken (eğer vaktim varsa ) mısır unu , süt , kabartma tozu ve biraz tereyağı ilavesiyle poğaça hamuru gibi bir hamur hazırlıyorum. Oklavayla tepsinin üstünü kapatacak kadar (yaklaşık 1 cm kalınlıkta)açıp en üste onu yerleştiriyorum, fırınladıktan sonra pilav hafif ılınınca tepsiyi ters ceviriyorum, servisi öyle yapıyorum. Hem keserken altta kalan hamur taban vazifesi görerek daha düzgün parçalara kesmeyi sağlıyor ve sunumu kolaylaştırıyor hemde çok güzel bir lezzet oluşturuyor. Bunu da affınıza sığınarak küçücük bir not olarak eklemek istedim. Bu arada sevgili Tuğçenin önerilerini okudum ve sizin anlatımınızla birleştirerek dün geceki iftar yemeğim için iftariyelik harika biscuitler hazırladım.. İşte budur.. Hazırlayan ve yazan ellerinize, paylaşmayı bilen yüreğinize sağlık.. Aradığım lezzet sizlerin sayesinde monitörüme kadar ulaştı.. İnternetin getirdiği bu paylaşımı çok seviyorum.. Bana bir tık'la böyle güzel insanları tanıma fırsatı verdiği için önce bilgisayarıma sonra da sizin sayfalarınıza gözüm gibi bakıyorum:)))) Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal'ciğim,
Canım helal sana.))Köşe bucak kaçan hamsileri yakaladın ya bravooo..Senin düştüğün durumu bende bir ara yaşamıştım ahhh ne de sinir olmuştum halimi görsen inanırdın.İnsan hazırlık yapıp söz verince birde bekleyenler olunca kötü oluyor.Neyse sağsalim yapıp götürmüşün ya ellerine sağlık tatlım.Canım karadenizliler görmesin seni ahhh hemen yanaklarından öpüp tebrik ederler seni.Herkes yapar mutlaka yapamaz demiyorum fakat senin yapışın bir ustalık içinde olmuş tatlım.Ellerine sağlık canım benim akşama hemen anneme göstereyim eve gidence.Arkadaşların ne de keyifle yemiştirler o güzel salatan ve enfes tatlınla.))Senin elinden çıkan herşey çok lezzetli olur canım,sevgini katıyorsun yaptıklarına..Yapma aşamasında bile malzemeler ne mutlu görünüyorlar senin ellerinde olduklarından.Hemen Trabzon' haber vereyim de baksınlar.Tekrar ellerine gönlüne sağlık melek kapli iyi huylu arkadaşım tatlım benim.Çok teşekkür ederim canım benim çikolata konusu için.Haber veririm sana sorun yaşarsam.Çok çok öpüyorum o güzel yanaklarından,kendine çok iyi bak.Sevgiyle kal daima tatlım benim.Canımsınnnnn..

Nenoni dedi ki...

Eline sağlık ,harika olmuştur tabii.Aynen bizim usulde olmuş.

Minik Patikler dedi ki...

Bayildim ya masaAllah ne kadar muntazam harika gorunuyor, ben de denemeliyim :)

Adsız dedi ki...

Zuhal Hanım önce geçmiş olsun sonra da ellerinize emeğinize sağlık diyeyim.Uzun süredir blogunuzu takip ediyorum ama yazmak şimdiye kısmetmiş.Blogunuzu yemek24deki bir arkadaştan öğrendim ve çooook şaşırdım.Biz alışkın değiliz becerikli hamarat oyunculara...Ve canı gönülden tebrik ettim.Şimdiye kadar gördüğüm blogların en güzeli ve en sık yenileneni.Sizi tekrar tebrik ederim.
Hamsili pilava gelince hamsiyi temizlemeyi ve pişirmeyi sevmem ama yemeye bayılırım.Bayramda memleketime gideceğim tarifi aldım anneme yaptıracağım :)
sevgiler
sema

Adsız dedi ki...

Sevgili Zuhal Yalçın,
Sitenizin müptelası oldum..Çok içten çok başarılı..Sevgilerimle

ArMeda dedi ki...

Zuhalcim yine döktürmüşsün harika görünüyor hemde hamsi ah ahh ellerine sağlık canım sevgiler...

Evren Yasa dedi ki...

ben de istiyorum, banane :) walla hamsimiz yok burada diye gormedigimiz iskence kalmadi yaw :)

Adsız dedi ki...

merhaba zuhal hanım, pilavınız harika olmuşş, geçen hafta kayınvalidem yapmıştı, ama şimdi sizinkini görünce canım yine istedi,, harikasınız valla ne diyim, sevgiler,, yıldız

visnelipasta dedi ki...

Zuhal ablacım ellerine sağlık..Ben bişey sormak istiyorum..3 su bardağı princi 3 bardak suyla pişirince tamamen pişer mi? yoksa biraz diri kalıpta fırında tamamen mi pişiyo?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Zuhal,
becerilerine hayranım. hamsili pilavı çok çok önce yemiş ve çok da sevmiştim ama yapmayı bilmiyordum. şimdi böyle bir bahanem de kalmadı. biran önce yapmalı...
eline sağlık.

Tulosh dedi ki...

İşin içinde emek olunca ne kadar güzel bir görüntü çıkıyor ortaya. Ellerine sağlık

ufukmutfakta dedi ki...

Ayyy Ayyyy bu ne böyleee. Valla süpersin Zuhal'ciğim başka ne söylenebilir ki. Muzo'cuğum hamsili pilava bayılır. Hatta ilk evlendiğimizde tarif kitaplarından bakarak beraber yapmaya çalışmıştık.Pek iyi olmamaıştı. O gün bu gündür yapamam diye hiç denemedim. Ama senin tarifin süper.Bahsettiğin gibi üstünde hiç açılmada yok, bence gayet şık. Bayram sonrası bir hafta sonu muhakkak deneyeceğim. Buna en çok Muzo sevinecek. Ellerine sağlık canım ve paylaştığın için teşekkürler. Hoşçakal..........

eliff dedi ki...

zuhal hanım merhaba,
annem de geçen hafta yaptı, yaparken fotoğrafladım daha eklememiştim bloga. sizinki de harika görünüyor. annem hep yuvarlak fırın tepsisinde yapar, ortasını da kubbe gibi yükseltir. loga ekledigimde haber veririm size de.. ellerinize saglık..
gorusmek uzere

elcinin_mutfagi dedi ki...

Zuhal ablacim bu ne yine ya offf bayildim heleki o hamsileri dizmissin sirasiyla off ki ne off:))ellerine saglik
Bu arada ben o gün sucuklu tarhana corbasini yaptim ve tek kelimeyle harika..ikisinin tadi gercekten birbirlerine o kadar yakisiyorki Fatih de bayildim:)) esim yani:))mmm tekrar yapabilirim inan oruclu oruclu yine canim cekti valla.seni cok öpüyorum selamlar

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal'ciğim,
Canım akşam içli tavanı anneme gösterdim bravoo bak ne güzel yaptı ellerine sağlık dedi ve o güzel yanaklarından öptü seni.
(hamsili pilava bizlerde içli tava denir.

Canım güler yüzlüm bende sana ve anneciğine sağlıklı,mutlu ve neşeli bir hafta sonu diliyorum.Kendine iyi bak canım benim..Çok öperimmmm.Sevgiler..

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

MERHABA ÜMRAN'CIĞIIIM,
Gerçekten yurtdışında olanlardan ve hamsiyi bulamayan herkesten özür dilerim;((Çok haklısınız görüpte elde edememek ve tadamamak çok zor birşey;((Bende ziyaretimden çok keyif aldım artık sık sık uğrayacağım;)

MERHABA NÜKHET HANIMCIĞIIIM,
oHHH Hamurla yapılmış kapakta çok güzel olur tahminimce sağolun ilave tarifiniz için ama sanırım bu durum da hamsilerin üzeri pek kızarmamış olur ama bundan sonraki hamsili pilavımı da sizin tarifinize göre yapacağım tekrar teşekkür ederim;))Bu ara da biscuitleri denemiş olmanıza ve sonucundan memnun kalmanıza çok çok sevindim;)Tuğçe'ciğime de tekrar ilaveleri ve tarifi için teşekkür ederim;)Bende yabancısı olduğum bu bilgisayar dünyasında sizlerle tanışma ve paylaşma fırsatı yakalamanın mutluluğunu yaşıyorum ve hayatıma getirmiş olduğu kolaylığı da asla yadsıyamam;))

CANIM GÜL'CÜĞÜÜÜM;
Ahhhh sorma o günkü maceramı vallahi çok zor durumda kalacaktım bulamasaydım;))Herkes bir heves beklerken ben o kadar aşamayı sağsağlim halletmişken ve herkes oruç açmak için beklerken ben hamsiyi bulamasaydım vay halimeydi;)))Canım anneciğinden aldığım not çok hoşuma gitti ama eminim annecik çok daha hasını yapıyordur bu içlinin;)Trabzon'dan ses gelmedi ama beğenmişlerdir umarım;))Benim bildiğim siz içlinize nane ve dolma baharı ilavesi yapmıyorsunuz yanılmıyorsam öyle değil mi?Bende sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum ve hepinizi çoooook öpüyorum;))Bu arada kardeşinini oğluşu nasıl oldu baş ağrısı ve sinüziti geçtimi?

MERHABA NEONİ'CİĞİİİM,
Kardenizli dostlarımdan bu yorumun gelmesi çok hoş;))Sağol;))

MERHABA MİNİK PATİK'LERCİĞİİİM;
Bence de denemelisin hem yapımı kolay hem de çok lezzetli oluyor;)Şimdiden afiyet olsun;))

HOŞGELDİN SEMA'CIĞIIIM,
Güzel sözlerin için çok çok teşekkür ederim bloğu beğenmiş olmana da ayrıca çok mutlu oldum;))Yemek24 deki arkadaşına da benden sevgiler;))Bizi tanıştırdığı için;))
Anneciğinin ellerinden çok daha lezzetli ve iştahlı yiyeceğine eminim;))Şimdiden afiyet olsun;)

MERHABA İSİMSİZ ARDAŞIIIIM;
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim bir de isim ekleyebilseydiniz size hitab etmem daha kolay olacaktı;))Siteyi beğenmiş olmanıza da ayrıca çok sevindim;))

MERHABA ARMEDA'CIĞIIIM;
Sanırım sen de hamsiyi en az benim kadar çok sevenlerdensiz;))Yapmanı tavsiye ederim iki lezzet birbirine inanılmaz yakışıyor;))

MERHABA EVREN'CİĞİİİİİM;
Sanırım düşüncesizce davranıp sizlerin canını çektirdim gerçekten çok özür dilerim ama Türkiye'ye geldiğiniz de sizlere de yaparım söz;))

HOŞGELDİN YILDIZCAA'CIĞIIIM;
Bende aynen senin gibiyim şuan bile resme baktıkça canım istiyor hayatta iki şeye asla hayır diyemem birincisi çikolata diğeri balık;))Her zaman siteye beklerim;)


HOŞGELDİN VİŞNELİ PASTA'CIĞIIIM;
3bardak su ile tam pişmiyor hafif diri kalıyor ama fırınlarken ilave yaptığın 1,5 bardak su ile tam kıvamın da bir pişme elde ediyorsun;)Her zaman siteye beklerim;)

MERHABA HÜLYA'CIĞIM;
Pilavı beğenmiş olmana çok sevindim aslında oldukça kolay ve çok lezzetli oluyor denemeni tavsiye ederim;))Yapınca haberim olsun;))

MERHABA TULOSH'CUĞUUUUM,
Haklısın için de emek olan herşey göze kulağa hatta damağa çok hoş geliyor ama inian çok uğraştırmayan bir tarif bu pilav denemeni tavsiye ederim beğeneceğini umut ediyorum;))

MERHABA UFUK'CUĞUUUM,
Bayram sonrası yorumlarını bekleyeceğim umarım hoşunuza gidecektir hatta ummamın ötesinde eminim;))Muzo'ya ve sana şimdiden afiyet şeker olsun;)))

HOŞGELDİN ELİF'CİĞİİİM;
Kubbelisini de sen de görelim hadydi yayınla bir de o şekli ile yapıp tadına bakarız sayende;))Canım anneciğinin de ellerine sağlık eminim o halide çok lezziz olmuştur;)Her zaman beklerim;))


MERHABA ELÇİN'CİĞİİİM,
Canım teşekkür ederim;))
Ayrıca sucuklu tarhanayı beğenmiş olmanıza çok sevindim ben tarhanamı yazımda da bahsettiğim gibi birşeyler eklemeden içemiyorum ama içlerinde bu lezzeti tamamlayan daha çok sucuk gibi geliyor sucuk versiyonlu bir iki tarifim daha var onları da ramazan ayı için de yayınlamayı düşünüyorum;)Fatih'e ve sana sevgiler ve afiyet olsun;))

TÜM DOSTLAR SEVGİYLE KALIN....

Adsız dedi ki...

Zuhalciğim, hamsili pilavı hayatımda ne yedim ne de yaptım ama hep merak ederdim, kısmet olursa bu sene yapacağım. Senin bu kadar hoş anlatman ve lezzetli fotoğrafların bana ilham verdi açıkçası. Ellerine sağlık.
Bu mübarek gecede Allah tüm dualarını dileklerini kabul etsin.
Anneciğininde ellerinden öperim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Zuhal Hanım,

Sayende tarif defterim her geçen gün büyüyor.Bugüne kadar yaptığım tariflerin hepsi güzel olmuş.Emine Beder 2 diyebilirim senin için.Dün akşam hamsili pilavı yaptım ve acayıp güzel olmuş :) Karadenizli değilim, türk bile değilim ama nedense, karadeniz yemeklerine bayılırım. Mısır ekmeğini de yapmıştım o da müthiş olmuştu.
ellerine sağlık.