Perşembe, Ocak 18, 2007

ÇİLEKLİ HANİMİŞ PASTA;)))


Sevgili blogcu arkadaşım Hanimiş'in anneciğinin doğumgünü için yapmış olduğu Cenuaz çilekli çikolatalı pastasını yapmıştım yılbaşı masamız için uzuuuun bir aranın ardından güzel ve çok lezzetli bir pasta ile merhaba demek istedim sizlere;))Ve mutlaka sevgili Işıl Hanimiş'in sayfasını ziyaret etmelisiniz gercekten onun pastası ve pastası ile ilgili yazısı çok çok güzel olmuş;))Ben içini biraz değiştirerek yaptım ancak kekini hiç değiştirmeden aynı yaptım onun için orjinalliğini bozmadan birebir anlatımını sizlere aktarıyorum.
Yapmış olduğum pastanın aşama resimlerini de her zaman ki gibi altlarına ekliyorum.

Cenuaz (Genoise)

18cm. lik yuvarlak kalıp için (ben kare kalıp kullandım)

Keki için Gerekli Malzemeler:
-40 gr un
-30 gr kakao
-3 yumurta
-100 gr tozşeker
-30 gr tereyağ (eritilip soputulmuş)

1. Öncelikle fırınınızı 175 dereceye ayarlayın, ısınadursun.
2. Kalıbınızın dibine yağlı kağıt koyun. Kalıbın yanlarını sakın yağlamayın. Kek hamurunun kalıbın duvarlarına tutunarak orantılı bir şekilde kabarması için bu önemli.
3. Unu ve kakaoyu birlikte 3 kere eleyin.

4. Isıya dayanıklı bir kabın içinde (ki bu kap koyduğunuz miktarın üç katı kadar malzemeyi alabilecek bir büyüklükte olmalı) çırpma teli yardımıyla şekeri ve yumurtaları biraz karıştırıp birbirine yedirin.
5. Bir benmari kurun. Benmari üzerinde yumurta ve şeker karışımı 40-45 derece sıcaklığa ulaşana kadar telinizle çırpmaya devam edin. Termometresi olmayanlar ısıyı parmak uçları ile ölçebilir. Hafif ılık bir ısıya ulaştıysa tamamdır. Bu işlem bir sonraki aşamada karışımın çok daha fazla kabarmasına imkan sağlıyor.

6. Daha sonra mikser ile uzun uzun çırpın. Çırpma işlemi çok önemli. Çünkü tarifte kabartmak için herhangi birşey kullanılmıyor. Onun yerine yumurtaların hacmi 3 katı artana kadar çırmak gerekiyor. Kitchenaid’i olanlar için bu kısım zor olmayabilir ama benim gibi elektrikli bir el mikseri kullananlar neredeyse 8-10 dakika kadar çırpmalı. Mikseri karışımdan ayırdığınızda oluşan tepe bir süre çökmeden duruyorsa yeterli miktarda çırpmışsınız demektir.

7. Elediğiniz un+kakao karışımın yarısını yumurtalı karışıma ekleyin. Spatula yardımı ile aşağıdan yukarıya doğru katlar gibi yaparak unu yumurtalara yedirin. Yumurtanın kabarıklığının çökmesine özen göstererek yavaşça yapın bunu. Karışım homojen bir renk alınca un+kakao karışımının diğer yarısını da ekleyin. Yine aynı şekilde birbirine yedirin.

8. Şimdi sıra tereyağının eklenmesinde. Tereyağının direk karışıma dökmüyoruz. Büyük bir kaşık kadar unlu karışımdan alarak eritilip soğutulmuş tereyağının bulunduğu kaseye koyun. Dikkatli bir şekilde yine katlar gibi yaparak yağ ve unu birbirine yedirin. Şimdi tereyağını kek karışımına ekleyebiliriz. Böylelikle yağın hamurun dibine çökmesini engellemiş oluyoruz.
9. Hazırladığınız kalıba hamuru dökün ve önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirin.

10. Ben genelde hazırladığım keklerin, pandispanyaların pişip pişmediğini kürdan testi ile ölçerim. Medrich bunun yerine kekin üzerine parmakları ile hafifçe bastırıyor, eğer elini kaldırdığında hamur hafifçe eski haline dönüyorsa pişmiş demektir.
Keki fırından çıkarın. Kalıbından çıkarmadan tel üzerinde soğutun. Soğuduğundan emin olduktan sonra plastik ince bir spatula veya bıçak yardımı ile kenarlarını kalıptan ayırın. Daha sonra keki ters çevirin ve yağlı kağıttan ayırın. Pastalarınızın muntazam görünmesi içi önemli bir
not: her zaman kekin üst tarafını pastanın alt tarafına getirin. Böylelikle düzgün olan alt kısım üstte kalarak sınırların daha keskin ve düzgün görünmesini sağlar.
Eveeet burdan sonra anlatımı ele alıyorum çünkü burdan sonrasını biraz değiştirerek yaptım buzdolabımda her zaman pastalarımın içini ıslatmak için şurup bulundururum
şurubumuz hani o herzaman şerbetli tatlılara yaptığımız şekerli kaynamış su yanlızca limonla kestirme işlemi yapılmamış hali 1 bardak su 2 bardak şekerle kaynamış hali isterseniz aromalarla tadlandırabilir ve mis gibi kokmasını sağlayabilirsiniz;)İşte benimde dolabdaki şurubum her zaman ki gibi kullanılmayı bekliyordu ben içine bir iki damla çilek esansı ilavesi yaptım.
Ganaş için
600gr. bitter çikolata
200gr. krema
1 kapak viski
Bitter çikolatayı minik minik doğrayıp kaynattığımız kremamızla birleştiriyoruz.İsterseniz bu hali ile kullanabilirsiniz isterseniz Işıl'cığımın anlattığı gibi veya benim gibi bir kapak viski ilavesi yapabilirsiniz.
10-15 dakika buzdolabında ganaşımızı dinlendiriyoruz ki pastayı kaplamamız kolaylaşsın.
Sıra geldi kekimizi oluşturmaya kekimizi ikiye kesip şurubumuzla ıslatıyoruz

şurubumu herzaman küçük limon suyu şişelerinde saklıyorum kapağınıda iyice kapattıktan sonra dolap ömrü oldukça uzun oluyor;)

Kekimizin iki parçasını da ıslattıktan sonra içine bolca ganaşımızı sürüyoruz tabii her zaman ki gibi bir spatula yardımı ile

İçini sürdükten sonra diğer kekimiz üzerine oturtup sadece üst kısmına ganaşımızdan sürüp üzerini düzleştiriyoruz.

Kenar duvarı için Sevgili Pastacı Burcu'cuğumun bana hediye ettiği yurt dışından getirdiği dark çikolatayı kullandım siizde 100gr bitter çikolatayı kullanabilirsiniz ben daha önce pastacılık malzemeleri satan Doğanay gıda'dan aldığım pasta kenarını çikolata ile kolay süslemek için kullanılan DEKORATİF BASKILI ÇİKOLATA TRANSFER JELATİNİ kullandım.Benmari usulü erittiğim çkolatayı sürdüm ve şeridi pastanın etrafına sardım.Ama onun resmini çekmeyi unutmuşum maalesef;((Ama çikolata ile kaplanmamış halinin resmini ekliyorum.

Siz yağlı kağıttan bir şerit yapıp spatula yardımı ile çikolatanızı sürüp ama biraz kalın sürün yoksa çabuk kırılma yapabilir.Pastanızın kenarına bu şeridi yerleştirip oda ısısında soğumasını bekledikten sonra yağlı kağıdı sıyırıp alabilirsiniz ve yan duvarınız çikolatadan oluşmuş oluyor;)
Yanlarını da yaptıktan sonra dilerseniz yine benmari usulü erittiğiniz çikolataya çileklerinizi batırıp pastanıza yerleştirebilirsiniz ya da benim gibi artan ganaşınızı çok az ocağın üzerinde ısıtıp yine çileklerinizi batırabilir ve pastanızı süsleyebilirsiniz;))

Gerçekten inanılmaz güzel bir pasta ve hazır alınmış gibi;))
Sevgili Işıl'cığım çok çok teşekkür ederim ;))
AFİYET OLSUUUN...

16 yorum:

Adsız dedi ki...

zuhalciğim yeni bir yazı görmek beni çok sevindirdi hergün birkaç kez kontrol ediyordum, pastana gelince yine süper olmuş ellerine sağlık görüntüsü çok iştah açıcı eminim tadıda öyledir.Öpüyorum hoşçakal

Adsız dedi ki...

merhaba zuhal hanim! sitenizi ilk günden buyana takip ediyorum. ama yorum yazmak ilk kez nasip oluyor. ben isvicrede oturuyorum ve sizi cicek-taksi adli dizide büyük bir begeniyle izliyordum. oradaki rolünüze cidden bayiliyorduk ve esimle cok gülüyorduk size... :-). simdi oynadiginiz diziyi bir türlü seyredememistim. taki dün aksama kadar. maalesef gene tamamini izleyemedim. ama sizi görmüs oldum en azindan. esime sizinde bir yemek-blogunuzun oldugunu söyleyince: hadi canim sende. o baskasidir. o bir sanatci. öyle seylere vaktimi olur? dedi... neyse. o inanmazsa inanmasin... lafi fazla uzattim, kusura bakmayin. diyecegim: gece rüyama girdiniz. dizide calisan bütün ekibe, her dizicekiminde, sizin pastalar börekler yagdirdiginizi ve büyük bir keyf ve neseyle hep birlikte mideye indirdiginizi gördüm. güzel bir rüyaydi... :-) basarilariniz ve blogunuz daim olsun! sevim

Adsız dedi ki...

Sevgili Zuhal ablacigim,
blogunu güncellemene cok sevindim, insallah zor günlerini atlatmissindir..Yüzünden gülücükler hic eksilmesin...Pasta harika görünüyor, ellerine saglik...Sevgiyle kal...Senay Gündogdu

zinnur dedi ki...

Zuhal'cigim, cok guzel olmus pastan. Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

zuhal ablacım yazı yazmadığın için bende hergün sayfaya gelip arşive bakıyordum tektek hepsini inceledim bilgilerimi tazeledim ama yeni yazı yazman inan beni çok mutlu etti 4 gözle bekliyormuşuz bizi senden mahrum bırakma ayrıca pastada çok cici yanlarındaki şeritlere bayıldım ellerine sağlık
sofra özlemi

hanimiş dedi ki...

Zuhal merhaba,
Öncelikle pastayi denemene, deneyimini böyle adım adım paylaşmana ve sonuçtan memnun kalmana cok sevindim. Ellerine sağlık, afiyet şeker olsun. Hanimiş'te gördüğün ve denediğin herhangi bir tarifi her zaman istediğin gibi kullanabilir ve yayınlayabilirsin, bundan mutluluk duyarım.

Selamlar
Işıl

hayat dedi ki...

Merhaba Zühal hanım,pasta çok güzel görünüyor güzel sunum vede tetaylı anlatımınız çok teşekkürler.Ellerinize ve emeğinize sağlık.Selam ve sevgiler..

Pasta Cafe dedi ki...

Gerçekten harika görünüyor canımm. ellerine sağlık. harikasın.
sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Pastalarınız çok güzel görünüyor. Hep soruyorum acaba bende yapabilirmiyim bir gün diye :)
Çiçek desenli tavanıza da bayıldım. Çok seviyorum cıvıl cıvıl

Adsız dedi ki...

Merhaba Zuhal Hanım, pasta çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık.
Bu arada rol aldığınız diziyi çok beğenerek izlediğimi söylemeden geçemeyeceğim. Size ve tüm arkadaşlarınıza başarılar diliyorum.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Zuhal'ciğim ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor, dolapta çileklerim var haftasonu pastadan denemeden edemeyeceğim.

Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Uzunca bir aradan sonra merhaba.Pastanız çok güzel olmuş ama ben hemen etrafını sardığınız jelatinlere takıldım.Çok şık durmuşlar.Bir dahaki gelişe listeme bunlarıda ekleyeyim.Bir de bisküvi şeklindeki kalıpları soracaktım Zuhalciğim.Nereden alıyorsunuz?Çok beğendim doğrusu;)

Adsız dedi ki...

her zamanki gibi güzel bir tarif uygulamışsınız pasta şeridi bizim buralarda yok ama kekinizin tarifinden bir pasta yapacağım sizi çok seviyorum her zaman geleceğim başarılar

Adsız dedi ki...

YAŞAAAAAAAAAAASIINNN YENİ BİR YAZI, YENİ BİR TARİF VAR :)))

Çok Mutlu oldum.

Zuhal Hanım, şahane bir pasta yapmışsınız... Ben o üstündeki çikolata sürülmüş çilekler var ya hapur hupur yerim... :)

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık ... sevgilerimle ... :D

Adsız dedi ki...

Ama ben 7.5 aylık hamileyim.... Bu yapılır mı? Çok canım çekti becerikli bişi de değilim ki:(

Adsız dedi ki...

zuhal ablacım merhaba. hanimiş 'i senin sayende tanıdım ve bu pastasını görmüştüm. ancak yapmaya cesaret edemedim. fakat sen yapım aşamalarını da gösterince şimdi denemek istiyorum. bi sorum olacak. dikkatimi bişey çekti. senin kek kalıbının altı yok sanırım. altına sadece yağlı kağıt sermen yeterli oluyo mu ? bu kalıbı fermo ya da nüans dan mı aldın ? çünkü bgn oraya gittim ve bu kalıpları da ilk orda gördüm. demek böle kullanılıyor ? kalıbın kaç cm lik ?

çok teşekkür ederim. öptüm çook..