Perşembe, Ekim 19, 2006

VEEE SARAY SARMA;))

Nihayet dediğinizi duyar gibiyim etkinliği geride bırakalı üç gün oldu ama dün de dediğim gibi bilgisayarımın başına çok fazla geçemiyorum gecikmeden dolayı gerçekten üzgünüm;(
SARAY SARMA



MALZEMELER:5 Adet Yumurta
1 Su bardağı toz şeker
2 Su bardağı un
1 paket vanilya
1/2 kabartma tozu
1/2 su bardağı meyva şekerlemesi
1 su bardağı file antep fıstığı
1/3 su bardağı kadar erik veya kayısı marmeladı

Şerbeti için:2 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1/2 limon
YAPILIŞI:Yumurta ve şekerimizi karıştırma kabında iyice çırpıyoruz.

(benim yumurtalarım bana güzel bir sürpriz yapıp çift sarılı çıktılar ne kadar mutlu bir ifadenin yüzüme yayıldığını gerçekten görmenizi isterdim o kadar uzun zaman oldu ki çift sarılı yumurta görmeyeli;()
Daha sonra diğer malzemelerimizi de ekleyip tüm malzeme iyice karışana kadar mikserimizin yüksek devrinde çırpmaya devam ediyoruz.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize karışımımızı alıp spatula yardımı ile üzerini düzleştirip ve tepsinin içinde dikdörtgen şeklini almasına yardım ediyoruz.

200derece önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 15-20 dak. üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz.

Üzerine marmeladımızı sürüyoruz (ben erik reçelimi mini şeften geçirip marmeladımı öyle yaptım sizlerde robotunuz dan geçirip yapabilirsiniz)

onunda üzerine meyva şekerlemelerimizi ve fıstığımızı serpiyoruz(fıstığımızdan bir miktar üzerini süslemek için ayırıyoruz.)
meyva şekerlemesini daha önce de sizlere bahsetmiştim Migrostan aldığım meyva şekerlerimi kullandım ama kullanmadan önce ılık suda bir 5 dak. beklettim ve süzdüm yumuşacık oldular.



Şimdi uzun kenarından sıkı sıkı sarmaya başlıyoruz ve bir müddet alışana kadar yaklaşık 4-5 dak .kadar bu şekilde bekletiyoruz.

Şerbet için su ve şekerimizi 20 dak. kadar kaynatıp yarım limonu da sıktıktan sonra bir 5-6 dak.daha kaynatıp altını söndürüyoruz bu işlemi saray sarmamızın keki pişerken yapıyoruz.Saray sarmamızın sarma işlemi bittikten ve bir müddet o şekilde bekledikten sonra şerbetimizi kaşık kaşık döküp saray sarmamızın şerbetini sünger gibi çekmesine izin vererek tüm şerbeti bu şekilde yedirerek döküyoruz kenarlarından düzgün bir biçimde kesiyoruz ki sunumu daha şık olsun ve üzrine file antep fıstığı ile süsleyip servis tabağına aktarıyoruz.

AFİYET OLSUN...

22 yorum:

umran dedi ki...

Bayildim ben bu rulo tatliya.Ne guzel anlatmissiniz.Masallah size.Ellerinize saglik.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aynı tatlıyı kek evinde gördüm fatih sarması adıyla yazılmıştı ve ben tarifi aldım bayrama yapacağım. Demekki ikiside aynıymış. bayramdan sonra siteme atarım artık sevgiler

Adsız dedi ki...

zuhal hanım bu aralar bayrama ne tatlı yapsam diye dolaşıp duruyorum. ne görsem aa bunu yapayım diyorum ama başka bir şey görünce de hemen fikrim değişiyor :)) ne yapacağımı ben de merak etmeye başladım :) saray sarmanız çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. bunu mu yapsam acaba. tadını tahmin edebiliyorum harika olmuştur mutlaka. sevgiler.. :)

ZeYNeP dedi ki...

Zuhal cim bu ne guzellik boyle,
Harika olmus resimli olmsı ne guzel yaa tariflerin, akılda sorular az kalıyor bu sebeple ellerine kollarına saglık tekrar,

Cok guzel cokk,
sevgilerimle
Figen

Adsız dedi ki...

Merhaba Zuhal ellerine sağlık bu tarifi bekliyorduk geldi hemen yapacağım bu gece bin aydan daha hayırlı bir gece bu gecinin feyzi senin ailenin ve tüm sevdiklerinin üzerine olması ve şeker tadında bir bayram geçirmen dileğiyle

Tulosh dedi ki...

Yapımı pratik görüntüsü harika ve eminim tadıda güzeldir...Ellerinize sağlık

ufukmutfakta dedi ki...

Çikolata canavarı olduğum için meyve bazlı tatlıları pek sevmem. Amaaaaaaaa resimleri ve tarifleri okurken inan bana yutkunmaktan bir hal oldum. Bundan sonra meyveli tatlıları sevmeye başlarsam bilki bunun müsebbibi bu harika görüntüyu ve tarifi bize sunan sensin. Zuhal'ciğim eline, koluna ve diline sağlık. Hoşçakal....

Adsız dedi ki...

Meşhur Fatih sarması görünümünde olmuş tadı da benziyormudur acaba?

Ellerinize sağlık...


Ramazana ve bayrama yakışan bir tatlı.

Selam&sevgiler

Adsız dedi ki...

Bu arada unutmadan..Kadir geceniz ve ramazan bayramınız mubarek olsun,hayırlara vesile olur inş.

Selam&sevgiler

Adsız dedi ki...

merhabalar..insan bu bayram hangi tatlıyı yapayım diye düşüneceğine sizin sayfanıza gelmek her halde en güzel fikirdir..her şey harika..ellerine sağlık...çiçek taksinin ayşe ablası....

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAGLIK MUHTESEM GÖZÜKÜYOR

Adsız dedi ki...

Merhabalar;üç gün önce muhteşem tariflerinizle tanıştım ve üç gündür merakla takip ediyorum.Ellerinize sağlık elleriniz dert görmesin.

ArMeda dedi ki...

Zuhalcim harika görünüyor denemek lazım ellerine sağlık kadir gece mübarek olsun canım sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal'ciğim,
Saray sarman harika olmuş canım ellerine sağlık..Babam çok sever bu tür tatlıları ona yaparım bayramdan sonra artık..Canım yoğun olacağını biliyordum da bu kadar olacağını tahmin etmemiştim.

Senin ve anneciğinin Kadir Gecesini kutlar,dualarınızın kabul edilmesini dilerim tez zamanda..
Daima sevgiyle kal,çok öperim tatlı arkadaşım..Sevgiler..

vintage biscuit dedi ki...

bakalim Zuhal neler yapmis yine diye geldimmmm

ya aslina bakarsan uzaktan yapimi zor gibi gorunuyor ,,,ama sen anlatinca kolay geliyor ...
ama sonra kilo durumlari goz onune alinarak yine vazgeciliyor :)))))))

Adsız dedi ki...

zuhal hanım selam,

elerinize sağlık muhteşem görünüyor...sitenizde yapım aşamaları ile tarifleri çok güzel yansıtıyorsunuz...hep takipteyim ama ilk kez yorum yazıyorum....ama takipteyimmmmmmmmmmmmmmm::))))
bir de 5 su bardağı un fazla mıdır diye bir sormak istedim....cevabınızı alırsam, bayram tatlım olacak kendisi inşallah.....::)))bu vesile ilw bayramınızı da kutlar, çocukluğunuzun bayram seviçlerini yaşayacağınız bir bayram geçirmenizi dilerim...
sevgimle,

ufukmutfakta dedi ki...

Zuhal'ciğim merhaba, tarifini bayram için denedim. Ancak 5 su bardağı un çok fazla geldi. Hamur çok katı oldu. Pişince de sert oldu ve sarılamadı. Acaba ölçüleri yazarken bir yanlışlık mı oldu. Birinci denemem olumsuz olunca ikici kez denedim ve sadece 2 su bardağı un koydum. Bu sefer oldu ve kolaylıkla hamur rulo oldu. Ben pandispanyaya biraz kaymak sürdükten sonra vişne marmelatı sürdüm. Yiyenler beğendi. Un ölçüsü ile ilgili cevabını bekleyeceğim canım. Hoşçakal.........

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

TÜM DOSTLAR MERHABA ÖNCELİKLE CEVAPLARIM BAYRAM TATİLİ SONRASINA KALDIĞI İÇİN GECİKMEDEN DOLAYI HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLERİM;(
UFUK'CUĞUM VE TARİFİ DENEYEN DİĞER DOSTLARIM YALNIŞLIKTAN DOLAYI GERÇEKTEN ÇOK ÇOK ÜZGÜNÜM HAKLISIN UFUK'CUĞUM 2 BARDAK UN OLMALI BEN YANLIŞ YAZMIŞIM O KADAR DA DİKKAT EDİYORUM YAZDIKTAN SONRA DEFALARCA KONTROL BİLE EDİYORUM AMA NASIL OLMUŞSA GÖZDEN KAÇMIŞ ÇOK ÇOK ÖZÜR DİLERİM;(LÜTFEN BENİ AFFEDİN UFUK'CUĞUM EN KISA ZAMANDA SANA BİR ÖZÜR PASTASI YAPIP OFİSİNİ ZİYARET ETMEK İSTERİM BANA BİR MAİL ATABİLİRSEN SEVİNİRİM TEKRAR ÖZÜR DİLOYORUM HEPİNİZDEN.
TÜM DOSTLAR SEVGİYLE KALIN...

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

DİKKAT! DİKKAT! DİKKAT!

TARİFİ VERİRKEN 5 BARDAK UN YAZMIŞIM KESİNLİKLE YANLIŞLIK OLMUŞTUR UN 2 BARDAK OLMALIDIR YANLIŞLIĞI DÜZELTTİM TARİFTEKİ ÖLÇÜLER YENİ HALİ İLE DOĞRU OLANIDIR.DEFTERLERİNE TARİFİ GEÇİREN DOSTLARIM VARSA LÜTFEN SİZLERDE DÜZELTMELERİNİZİ YAPIN.
TEKRAR YALNIŞLIKTAN DOLAYI ÖZÜR DİLİYORUM,

SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

cok ggüzel bir siteniz var bayıldım.2 oğlumla uğrasırken arada zaman bulunca bakıyorum.tariflerinizde bir başka güzel.özellikle ATATÜRK yazıları ve resimleri mükemmel ..sevgi ile kalın.iyi bayramlar ve iyi yıllar.

Adsız dedi ki...

siteniz harika bayiliyorum cok guzel tarifler var.. saray sarmasi benim cocuklugumun tatlisidir babam alirdi hep aksamlari getirirdi ama biz fatih sarmasi die biliyorduk.. en kisa zamanda yapacagim

gülden dedi ki...

şu tarifleri yapılış aşamalarıyla birlikte yayınlıyorsunuzya Allah razı olsun tarifler için çok teşekkür ederim ama bu görüntüler için ayrıca teşekkürler emeğinize çabanıza sağlık:)